reklama

Musí to vždy zájsť až tak ďaleko?

Je smutné, že k takýmto činom prichádza práve v roku keď si pripomíname 70 výročie ukončenia II.svetovej vojny alebo 20 rokov od masakru v Srebrenici. Mojím prianím je, aby už žiadne ďalšie obete neboli! MODLÍM SA ZA MIER VO SVETE

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

To čo sa deje v posledných dňoch mi nedá a musím reagovať na udalosti posledných rokov - áno rokov.

V roku 2001, kedy svetom otriasli útoky v USA – na WTC, Pentagon a pád lietadla v Pensylvánii – som so slzami v očiach a neveriacky krútiac hlavou pozerala na hrôzu, ktorú vidím. Hladkala som svoje tehotenské bruško a hlavou mi výrili myšlienky na to, do akého strašného sveta, plného nenávisti, intríg a teroru, privediem svoje dieťa. V tom čase pre mňa mala táto obrovská tragédia, pri ktorej zahynulo takmer 4000 nevinných ľudí, aj osobný rozmer. V USA, bola v tom čase krstná mama môjho syna a ešte nenarodenej dcéry, s ktorou sme sa nevedeli nijako skontaktovať. Slovami sa ani nedá opísať čo sme ako rodina v tom čase zažívali a ešte aj po toľkých rokoch mám pri tejto spomienke "husiu kožu". Všetky nasledovné roky, ktoré priniesli mnohé ďalšie nešťastia – teroristické útoky a vojny v rôznych kútoch sveta – ma privádzajú do zúfalstva a stále častejšie rozmýšľam nad tým, prečo niečo také hrozné dokáže urobiť jeden človek druhému človeku. Útok v Madride, útoky v Londýne, vojna na Ukrajine a následný pád lietadla na Ukrajine, vojna na Blízkom východe, teroristický útok na Charlie Hebdo, pád lietadla v Egypte, útok v Libanone, útoky v Paríži. Je mi smutno z toho, že niektorí ľudia vedia iným vytknúť, že sú ako ovce, keď si na sociálnej sieti zmenia svoju profilovú fotografiu, napr. vo farbách francúzskej vlajky, na znak toho, že myslia na obete nezmyselného teroristického útoku, ktorý sa odohral v piatok 13.11.2015. Možno ľudí, ktorí takto spravia k tejto tragédii viaže niečo osobné, možno v Paríži mal niekoho blízkeho, možno tam bol osobne a mohol byť medzi obeťami...Vážení, myslite si čo chcete !!! Nemusíte iným pripomínať, že vo svete sú iné tragédie.Viem, že každý deň vo svete zomierajú desaťtisíce ľudí vo vojnách, v rôznych lokálnych konfliktoch, pri rôznych teroristických útokoch, pri nezmyselnom zabíjaní vlastných občanov vládami rôznych krajín. Som otrasená, smutná a nešťastná z každého zbytočného úmrtia pri akomkoľvek nešťastí. Uvedomujem si, že žiadna z obetí týchto nezmyselných trestných činov, si dobrovoľne nevybrala smrť. Práve naopak všetci chceli žiť. Žiť svoj život vo svojej slobodnej krajine. Pre choré myšlienky pár chorých hláv tohto sveta, bol ich život násilne ukončený, bez možnosti voľby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je smutné, že k takýmto činom prichádza práve v roku keď si pripomíname 70 výročie ukončenia II. svetovej vojny alebo 20 rokov od masakru v Srebrenici.

Kým pre nás genocída takýchto obrovských rozmerov nebude dostatočným mementom a kým budú niektorí jedinci ochotní a schopní uveriť fanatikom, tak sa žiaľ takéto tragédie budú opakovať a budú pri nich zomierať ďalší a ďalší nevinní ľudia.

Venujem minútu ticha za VŠETKY nezmyselné obete, VŠETKÝCH nezmyselných vojen, útokov, nešťastí. VŠETKÝM obetiam pred 11.septembrom 2001 a VŠETKÝM obetiam po 13.11.2015. Aj keď mojou túžbou a prianím je, aby už žiadne ďalšie obete neboli !!! MODLÍM SA ZA MIER na celom svete.

Miriam Kubačková

Miriam Kubačková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som aká som. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu